Ce spun cititorii (ultimul mesaj pentru acest articol)
30.11.2011 23:17
profu'
Exista si o alta perspectiva asupra problemei. Incerc sa ma explic:
Din propria experienta de elev, apoi de student si mai apoi de profesor am adunat sensuri si am tras concluzii. Desi am inceput ca un premiant am ajuns demotivat si fara "carlige" mentale care sa imi agate atentia la materiile de studiu. La inceputul scolii venisem cu inocenta si curizitatea copilului liber in procesele launtrice. Pe parcurs profesorii predau discursiv concluzii ale unor drumuri logice insa nu ne implicau si pe noi intr-un "joc de rol" cum spun pedagogii. Asa ne-au "pierdut". Abia cand am fost pusi in fata unor exemple logice cu trimitere la realitatea lumii inconjuratoare, precum geometria spatiala, "am pus in dreptul fiecarei teorii aplicatia sa practica", precum spunea Leonardo DaVinci. La fel s-a intamplat la liceu unde in fizica am intalnit exemple practice si la istoria (pe care o aveam povestita de batrani acasa) am gasit trimiteri logice care aveau un sens pentru mine. Insa majoritatea materiilor erau livrate sec de catre profesori, care mai degraba erau ingineri decat pedagogi.
La prima facultate am inceput sa comentez unde ju mi se parea logic si am indraznit sa problematizez pentru a gasi sensuri. La a doua facultate deja eram pasionat si adesea stiam dinaine, din lectura proprie, ceea ce auzeam la curs.
Ca profesor mi-am dat seama ca a fi profesor inseamna a face curios elevul si a-l aduce in postura de a-si pune intrebari ale caror raspunsuri, discret dirijate de mine, sa ii duca intr-un "loc" mai inalt in care sa li se para ca sunt dintotdeuna.
Cand un elev are probleme cu concentrarea inseamna ca "viul" din el reactineaza la "moartea" din programa si din profesori.
Solutia este sa gaseasca ceva interesant, atat cat pot, ( ca e timp putin pana la bac) si sa parcurga materia si apoi sa se lase condusi si de intuitie. E folositor, deasemenea sa se gandeasca ca este o formalitate societala pe care o au de trecut, si oricum o vor trece, gandindu-se cu pasiune la ceea ce isi doresc sa faca mai departe. Acea pasiune ii va motiva si ii va ajuta sa mearga mai departe. Le va da o forta nebanuita. Daca nu stiu ce sa faca dupa liceu (ce faculta sau ce lucru, ce afacere, ce calatorie...)sa se gandeasca ce vor in viata si sa fie convinsi ca var gasi cele de trebuinta pe parcurs si chiar se vor pricepe la momentul potrivit. O asemenea stare de motivare ii va face sa se gandeasca ca anul viitor pe vremea asta, dupa ce vor fi trecut bacul, isi vor aminti cu drag de acest moment de acum. Asa vor fi destul de relaxati pentru a retine exact atat cat trebuie. Oricum niciodata in aceasta viata nu poti tine minte tot si nici nue nevoie sa fii specialist in toate materiile. Maiestria vine din pasiunea launtrica si din crezul propriu, ori acest crez ti-l dobandesti dupa cautari si infrangeri mature, atunci cand ceea ce nu te defineste si doar mimai dupa altii vei fi lepadat ca un bagaj inutil pentru menirea ta. Asa ca acum e vremea de a te descurca pentru a-ti da sansa sa devii cineva cu adevarat, insa mai incolo
30.11.2011 23:16
profu
Exista si o alta perspectiva asupra problemei. Incerc sa ma explic:
Din propria experienta de elev, apoi de student si mai apoi de profesor am adunat sensuri si am tras concluzii. Desi am inceput ca un premiant am ajuns demotivat si fara "carlige" mentale care sa imi agate atentia la materiile de studiu. La inceputul scolii venisem cu inocenta si curizitatea copilului liber in procesele launtrice. Pe parcurs profesorii predau discursiv concluzii ale unor drumuri logice insa nu ne implicau si pe noi intr-un "joc de rol" cum spun pedagogii. Asa ne-au "pierdut". Abia cand am fost pusi in fata unor exemple logice cu trimitere la realitatea lumii inconjuratoare, precum geometria spatiala, "am pus in dreptul fiecarei teorii aplicatia sa practica", precum spunea Leonardo DaVinci. La fel s-a intamplat la liceu unde in fizica am intalnit exemple practice si la istoria (pe care o aveam povestita de batrani acasa) am gasit trimiteri logice care aveau un sens pentru mine. Insa majoritatea materiilor erau livrate sec de catre profesori, care mai degraba erau ingineri decat pedagogi.
La prima facultate am inceput sa comentez unde ju mi se parea logic si am indraznit sa problematizez pentru a gasi sensuri. La a doua facultate deja eram pasionat si adesea stiam dinaine, din lectura proprie, ceea ce auzeam la curs.
Ca profesor mi-am dat seama ca a fi profesor inseamna a face curios elevul si a-l aduce in postura de a-si pune intrebari ale caror raspunsuri, discret dirijate de mine, sa ii duca intr-un "loc" mai inalt in care sa li se para ca sunt dintotdeuna.
Cand un elev are probleme cu concentrarea inseamna ca "viul" din el reactineaza la "moartea" din programa si din profesori.
Solutia este sa gaseasca ceva interesant, atat cat pot, ( ca e timp putin pana la bac) si sa parcurga materia si apoi sa se lase condusi si de intuitie. E folositor, deasemenea sa se gandeasca ca este o formalitate societala pe care o au de trecut, si oricum o vor trece, gandindu-se cu pasiune la ceea ce isi doresc sa faca mai departe. Acea pasiune ii va motiva si ii va ajuta sa mearga mai departe. Le va da o forta nebanuita. Daca nu stiu ce sa faca dupa liceu (ce faculta sau ce lucru, ce afacere, ce calatorie...)sa se gandeasca ce vor in viata si sa fie convinsi ca var gasi cele de trebuinta pe parcurs si chiar se vor pricepe la momentul potrivit. O asemenea stare de motivare ii va face sa se gandeasca ca anul viitor pe vremea asta, dupa ce vor fi trecut bacul, isi vor aminti cu drag de acest moment de acum. Asa vor fi destul de relaxati pentru a retine exact atat cat trebuie. Oricum niciodata in aceasta viata nu poti tine minte tot si nici nue nevoie sa fii specialist in toate materiile. Maiestria vine din pasiunea launtrica si din crezul propriu, ori acest crez ti-l dobandesti dupa cautari si infrangeri mature, atunci cand ceea ce nu te defineste si doar mimai dupa altii vei fi lepadat ca un bagaj inutil pentru menirea ta. Asa ca acum e vremea de a te descurca pentru a-ti da sansa sa devii cineva cu adevarat, insa mai incolo
20.10.2008 19:15
Nu pot sa invat
Dati-mi va rog si mie un sfat, nu pot sa ma concentrez deloc, imi gasesc tot timpul ceva de facut numai sa nu invat sau adorm. Ce sa fac???? Sunt in clasa a 12 a si sunt foarte stresata din cauza asta:(:(:(:(:(
14.09.2008 16:45
vreau sa treaca mai repede clasa 12-a
pentru mine orice tine de invatat pentru scoala ce nu ma intereseaza mi se pare ceva foarte greu, nu pot sa invat daca nu ma atrage ce sa fac
01.05.2008 11:56
Soarta
Viata asta e un chin. Nu mai pot face fata la soarta asta chinuita... astept raspuns pareri...